معرفی پنج دانشگاه برتر بلژیک


بلژیک کشوری ست که در آن مردم به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و هلندی به طور گسترده ای صحبت می کنند همچنین تحصیل در دانشگاه های این کشور به دلیل نیمه رایگان بودن دانشگاه ها مقصد انتخابی بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد از این رو قصد داریم به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور به منظور اخذ ویزای تحصیلی در این متن بپردازیم.


دانشگاهKU لوون


این دانشگاه در سال 1425 در شهر لوون بلزیک تاسیس شد دانشگاه لوون یکی از دانشگاه های معروف و به نام این کشور است و جز دانشگاه های با رنکینگ زیر صد در بین دانشگاه های جهان می باشد.
این دانشگاه در حدود 600 سال قدمت دارد و درحال حاضر بیش از 50 هزار دانشجو در دانشگاه لوون مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 15 درصد را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.
این دانشگاه از سه دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، علوم پزشکی و علوم انسانی تشکیل شده است. در مورد شهریه دانشگاه هم باید گفت که متوسط شهریه در حدود 3000 یورو در سال است که این مبلغ نسبت به بسیاری از دانشگاه های با رنکینگ بالا بسیار مقرون به صرفه است.


دانشگاه دولتی گنت


تاسیس این دانشگاه در سال 1817 بوده است. دانشگاه گنت یکی از 100 دانشگاه برتر و یکی از بزرگترین دانشگاه های بلژیک است.این دانشگاه دارای 11 دانشکده در طیف گسترده ای از زمینه های علمی ست و همچنین اولین دانشگاه اروپایی در پردیس جهانی SONGDO در کره جنوبی می باشد.
دانشگاه گنت با بیش از 36 هزار دانشجو و 9 هزار کارمند، یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی در بلژیک است.
پردیس اصلی این دانشگاه در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است و دانشجویانی که در این شهر زندگی می کنند می توانند از معماری زیبا، خیابان های منحصر به فرد، باشگاه و رستوران ها استفاده کنند.


دانشگاه وریج بروکسل


این دانشگاه در سال 1970 شکل گرفت و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر اروپا شناخته می شود. دانشگاه وریج بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان بلژیک با رتبه جهانی 153 می باشد. از جمله پردیس های این دانشگاه می توان به پردیس فنی مهندسی، پردیس پزشکی و پردیس علوم اجتماعی اشاره کرد.
بیش از بیست درصد جمعیت این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند و همچین دانشگاه وریج طیف گسترده ای از رشته ها را به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد.
در واقع می توان گفت دانشگاه وریج بروکسل بیش از یک تجربه ی عالی آموزشی را به دانشجویان ارائه می دهد به این دلیل که بروکسل قلب اروپا و پایتخت بلژیک مرکز سیاست و کسب و کار بین المللی می باشد.


دانشگاه کاتولیک لوون


دانشگاه کاتالویک لوون بزرگترین دانشگاه بلژیک دارای جامعه دانشجویی جند ملیتی در سال 1425 میلادی در شهر لوون تاسیس شد و همواره در قلب اروپا به عنوان یکی از مراکز مهم دانشگاهی اروپا تلقی می شود.
این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا تمامی رشته ها را ارئه می دهد و از دانشکده های اصلی این دانشگاه می توان دانشکده علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم فنی مهندسی اشاره کرد.
در حال حاضر بیش از 50 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بیش از 10 درصد از این جمعیت را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.


دانشگاه آنتورپ


این دانشگاه یکی از دانشگاه های مطرح بلژیک در شهر آنتورپ، دومین شهر بزرگ بلژیک قرار دارد. این شهر یکی از قدیمی ترین مراکز فرهنگی و اقتصادی ست که تعداد زیادی از قومیت های اروپایی را در خود جای داده است.
دانشگاه آنتورپ شامل نه دانشکده از جمله دانشکده ی اقتصاد،مهندسی، هنر، علوم طراحی، حقوق، پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم اجتماعی می باشد.
دانشگاه آنتورپ در مقطع کارشناسی 33 رشته تحصیلی، در مقطع کارشناسی 39 رشته تحصیلی را ارائه می دهد و در حدود 30 رشته نیز در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود.


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای تحصیلی کشور بلژیک و همچنین آشنایی با شرایط دانشگاه های این کشور می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.