مهاجرت کاری رشته های مختلف

در این نوشتار قصد داریم در مورد مهاجرت کاری توضیحاتی را ارائه نماییم. البته توضیحات در مورد رشته های غیر پزشکی میباشد. (مهاجرت کاری پزشکان و رشته های مرتبط با درمان بسیار متفاوت از سایر رشته های میباشد.)


وقتی صحبت از مهاجرت کاری رشته های غیر پزشکی میکنیم، رشته های بسیار زیادی را شامل میشود. ما در این مطلب در ابتدا قصد داریم که رشته ها را به صورت گروه بندی شده بررسی نماییم.
برای راحتی کار در این نوشتار رشته های غیر پزشکی را در چند گروه طبقه میکنیم و در مورد هر کدام از رشته های توضیحاتی مختصر ارائه مینماییم.


مهاجرت کاری گروه مهندسی و مهندسان


در این گروه رشته های بسیاری جای میگیرد مانند مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و رشته های مرتبط و ...... به طور کلی رشته های مهندسی برای مهاجرت کاری بهتر هست کشورهایی را انتخاب نمایند که کشور از لحاظ صنعتی جایگاه کاری خوبی را داشته باشد. معمولا مدارک مهندسی در کشورهای مختلف نیاز به تاییداتی دارد که این تاییدات در کشورهای مختلف به روشهای مختلف و با نامهای مختلفی انجام میشود. به عنوان مثال تایید مدارک برای کشور آلمان با مراجعه به سایت آنابل انجام می پذیرد. همان طور که گفته شد تاییدات در کشورهای مختلف به صورت متفاوتی انجام پذیر است.


مهاجرت کاری گروه های مدیریتی


برای مهاجرت کاری گروه های مدیریتی نیاز به کشورهای مختلف نیاز به رزومه بسیار قوی و تسلط به زبان میباشد که شخص بتواند مدیریت کسب و کاری را به عهده بگیرد.


مهاجرت کاری گروه های مالی و حسابداری


مهاجرت کاری گروه های مالی و حسابداری به نظر میرسد که نسبت به رشته هایی که تا بدین جا در این مطلب آورده شده است کمی مشکل تر است. بدین علت که گروه های حسابداری و مالی در هر کشوری باید بر طبق قوانین مالی در آن کشور و با توجه به سیستمهای مالی آن کشور مشغول به کار شوند و برای آشنایی با سیستم مالی هر کشوری می بایستی متقاضی در کشور مزبور دوره هایی برای آموزش را طی نماید.


مهاجرت کاری گروه رشته های هنری


مهاجرت کاری هنرمندان و رشته های هنری غالبا به صورت کارآفرینی و خود اشتغالی مطرح میشود.


مهاجرت کاری رشته های علوم انسانی و زبان خارجه


مهاجرت کاری رشته های علوم انسانی مانند حقوق قضایی، حقوق سیاسی و... و همجنین گروه زبان های خارجی بسته به کشوری که قصد دارند به آن کشور مهاجرت نمایند، تفاوتهای بسیاری با هم دارد که در این مقوله از صحبت در مورد آن صرف نظر میکنیم و پیشنهاد میکنیم که به نوشتارها و مطالب مفصلی که در این مورد درج شده است مراجعه بفرمایید.
موضوع دیگری که باید در مهاجرت کاری رشته های غیر پزشکی به آن اشاره شود این است که معمولا به غیر از کشورهای کانادا و استرالیا که ویزای کاری در این کشورها در غالب ویزایی به نام SKILLWORKERS تعریف شده است، در کشورهای دیگر باید از پروسه یافتن کار و پیشنهاد کار توسط کارفرما استفاده شود. در مورد این موضوعات نیز به طور مفصلی در مقالاتی توضیح داده شده است.
در برخی از کشورهای اروپایی برای مهاجرت کاری میتوان از ویزاهای جستجوی کار استفاده نمود که به متقاضیان مهاجرت کاری ویزایی (معمولا 6 ماه) اعطا میشود که متقاضیان در این فرصت بتوانند در کشور مزبور به جستجوی کار بپردازند.


برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری رشته های مختلف میتوانید به مطالب مرتبط در این زمینه مراجعه کرده و یا با مشاورین موسسه تماس بگیرید و از مشاوره های تخصصی آنان بهره مند شوید.