آب و هوای شهر هلسینکی فنلاند


افرادی که قصد سفر و یا مهاجرت به فنلاند را دارند از اولین مسائلی که برایشان مهم هست دانستن شرایط آب و هوایی فنلاند هست. بسیاری از افراد در مورد آب و هوای شهرهای مختلف فنلاند سوالاتی دارند. در این نوشتار قصد داریم که در مورد آب و هوای  شهر هلسنکی فنلاند توضیحاتی را ارائه نماییم.
به طور کلی باید بگوییم که آ ب و هوای فنلاند بدین صورت است که دمای هوا در فنلاند در فصول مختلف بسیار تغییر می کند. به دلیل اینکه کشور فنلاند در جهت شمال به جنوب کشور بزرگی است، بهمین جهت آب و هوا در مناطق مختلف آن می تواند بسیار متفاوت باشد. معمولاً شمال فنلاند از جنوب آن سرد تر است.
فنلاند دارای چهار فصل می باشد: بهار، تابستان، پاییز و زمستان. هر کدام از این فصول تقریباً سه ماه طول میکشند. آب و هوای فنلاند در فصول مختلف سال بسیار متفاوت است. همچنین میزان تابش نور آفتاب نیز بستگی به فصل سال دارد. طول مدت روز در تابستان بلند و در زمستان کوتاه است.
آب و هوای شهر هلسینکی فنلاند:
هلسینکی آب و هوای مرطوبی دارد با تابستان هایی گرم و زمستانهایی که در ژانویه و فوریه دمایشان به زیر 5 درجه سلسیوس می رسد. دماهایی زیر 20 درجه معمولا در یک یا دو هفته از سال روی می دهند. با این وجود، به خاطر عرض جغرافیایی، طول روز در زمستان کمتر از شش ساعت است و هوای بسیار ابری در این وقت سال به میزان تاریکی می افزاید. در مقابل تابستان ها طول روز به 19 ساعت می رسد. بالاترین دمایی که تا کنون به ثبت رسیده 31.6 درجه در 18 جولای 1945  و پایین ترین دما 34.3- درجه در 10 ژانویه 1987 بوده است
 چنانچه در مورد تحصیل در فنلانددر فنلاند، مهاجرت به فنلاند و روشهای مهاجرت به فنلاند نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.