تفاوت مهاجرت سرمایه گذاری کانادا و کارآفرینی در کانادا


بسیاری افراد در مورد تقاوت روشهای سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا مواردی را مطرح میکنند. در این نوشتار قصد داریم در مورد این دو نوع روش مهاجرتی اطلاعاتی را ارائه نماییم و تفاوت آنها را نیز ذکر نماییم.
روش مهاجرت سرمایه گذاری و روش کارآفرینی هر دو از روشهای مهاجرت بیزنسی محسوب می شوند اما شرایط، مدارک مورد نیاز، نحوه بررسی و نوع ویزای صادره در این دو روش تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارند.

از مهمترین تفاوتهای این دو روش نحوه انجام سرمایه گذاری است؛ در روش کارآفرینی متقاضی باید سرمایه گذاری را در قالب خرید یک بیزنسی در کانادا انجام داده و مدیریت مستقیم این بزنس برای مدت زمان معمولا ۲ ساله را به عهده گیرد. هرچند مدیریت بیزنس شخصی از منابع بسیار مناسب درآمدی در کانادا محسوب می شود، ولی اجبار به سرمایه گذاری و گرداندن یک بیزنس توسط مهاجر تازه وارد در سالهای اول ورود به کانادا ممکن است دشواریهایی را بدنبال داشته باشد. مشکلاتی همچون عدم تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و همینطور عدم اشراف به بازار اقتصادی کانادا و فرهنگ تجاری این کشور ریسک بیزنس را برای مهاجر تازه وارد بالا خواهد برد. در روش سرمایه گذاری تنها شرط سرمایه گذاری، پرداخت وجوه نقدی توسط متقاضی به دولت کانادا می باشد که به این ترتیب متقاضی به مراتب مسولیت ها و تعهدات کمتری متحمل خواهد شد.


از دیگر تفاوتهای عمده این دو روش این است که تمام روشهای کارآفرینی توسط ادارجات مهاجرت استانهای کانادا ارائه می شود. این به این معنی است که برای واجد شرایط شدن، متقاضی باید تعهد دهد در استانی که از طریق ان برای کارآفرینی اقدام کرده است برای مدت حداقل ۲ سال زندگی کند. چون بیشتر برنامه های کارآفرینی توسط استانهای غیر اصلی کانادا ارائه می شود (منظور از استانهای اصلی استانهایی است که جامعه ایرانیان بزرگتری دارند مانند استان انتاریو شهر تورنتو و استان بی سی شهر ونکوور) ممکن است اجبار برای اقامت ۲ ساله در این استانهای غیر اصلی کمی برای مهاجران تازه وارد دشوار باشد. انتخاب محل اقامت در روش سرمایه گذاری کاملا به عهده متقاضی می باشد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام سرمایه گذاری در کانادا و یا کارآفرینی در کانادا و یا سرمایه گذاری در ایالتهای مختلف کانادا میتوانید با مشاورین موسسه راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.