تحصيل پزشکي و دندانپزشکي در چين


تحصيل در چين و مهاجرت دانشجويي به چين در سال هاي اخير مورد توجه بسياري از متقاضيان خارجي قرار گرفته است. تحصيل پزشکي و دندانپزشکي در چين سالانه هزاران دانشجوي دانشجوي بين المللي را به خود جذب ميکند.  دولت چين در سال 2010 مبلغ 800 ميليون يوان را براي پرداخت کمک هزينه و بورس براي دانشجويان خارجي تخصيص داد. حتي بسياري از دانشگاه هاي کشورهاي اروپايي و پيشرفته درصدد اعزام دانشجويان خود به چين براي بهره مندي از يافته هاي کشور چين در حوزه هاي مختف ميباشند. اين امکان نيز وجود دارد که در صورتي که فرد داراي مدرک زبان نباشد، بتواند با هر سطح دانش زباني، با هزينه اي بسيار پايين در کالج هاي دانشگاه در مدت 6 تا 12 ماهه  به فراگيري زبان انگليسي بپردازد و پس از اتمام شروع به تحصيل در دانشگاه نمايند.
دانشگاه هاي پزشکي چين در سال هاي اخير در رنکينگ جهاني رتبه خوبي داشته است و حتي در رتبه بندي QS در سال 2016 تعداد4 دانشگاه چين جزو صد دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.


مدت زمان تحصيل پزشکي و دندانپزشکي در چين
دوره پزشکي و دندانپزشکي در چين 6 ساله است و در پايان مدرک دکتري حرفه اي به دانشجو اعطا ميشود.


زبان تجصيل پزشکي و دندانپزشکي در چين
تحصيل پزشکي و دندانپزشکي در چين به زبان انگليسي امکان پذير است اما معمولاً دانشجويان بعد از 4 سال تحصيل در دو سال آخر تحصيل خود و در دوره کارآموزي به دليل نياز به ارتباط با بيماران وکار در محيط بيمارستان بايد به صورت نسبي با زبان چيني نيز آشنايي داشته باشند. براي تحصيل پزشکي و يا دندانپزشکي در چين متقاضي بايد داراي مدرک ديپلم و پيش دانشگاهي (ترجيحاً) با معدل بالاي 15 باشد. هم چنين نمرات او در درس هاي زيست شناسي، شيمي و زبان انگليسي بايد بالاتر از 16 باشد. هرچند براي تحصيل پزشکي و دندانپزشکي در چين ارائه مدرک آيلتس ضروري نيست اما آشنايي و تسلط به زبان انگليسي براي خود فرد جهت تحصيل در دانشگاه هاي چين لازم است. براي تحصيل پزشکي در چين داشتن مدرک دبيرستان در رشته تجربي و يا رياضي و براي تحصيل دندانپزشکي داشتن مدرک ديپلم در رشته تجربي الزامي است.


شروع سال تحصيلي براي رتشه هاي پزشکي در چين سپاتمبر و اکتبر ميباشد و مهلت ارسال مدارک شخص تا پايان ماه ژوئن است. شهريه تحصيل پزشکي و دندانپزشکي در چين را ميتوان 7 تا 8500 دلار در سال دانست که بين دانشگاه و شهر محل تحصيل متفاوت ميباشد.


براي اخذ اطلاعات در خصوص تحصيل در چين، سرمايه گذاري در چين و ديگر راه هاي مهاجرت به چين با مشاروين ما در مؤسسه بين المللي راد تماس بگيريد.