ویزای تجاری سوئیس

ویزاهای مختلفی توسط سفارت سوئیس صادر میشود که میتوان به ویزاهای تحصیلی سوئیس، ویزای توریستی سوئیس و ... اشاره نماییم. ویزای تجاری سوئیس نیز یکی از انواع ویزاهایی است  که توسط سفارت سوئیس صادر میشود.
ویزای تجاری سوئیس بسیار نزدیک به نوع ویزای سرمایه گذاری میباشد . بدین صورت که اشخاصی که قصد مهاجرت به سوئیس را دارند در ابتدا باید یک شرکت حقوقی ثبت نمایند و یک فعالیت اقتصادی را شروع نمایند . یکی از شروط قبول شروع فعالیت اقتصادی توسط دولت سوئیس این است که در فعالیت اقتصادی مورد نظر برای حداقل ده نفر از اتباع سوئیس ایجاد اشتغال شود. و در واقع سرمایه گذار و کارآفرین باید بتواند ده نفر را استخدام نماید و بیمه و مالیات آنان را پرداخت نماید. باید توجه داشت که حداقل حقوق یک شخص در ماه باید بیشتر از 3400 فرانک باشد. در صورتیکه فعالیت اقتصادی شخص سرمایه گذار پس از سپری شدن سال اول مورد قبول دولت قرار گیرد، به متقاضی ویزای یک ساله اقامتی داده میشود. این اقامت هر ساله تمدید میشود. و بعد از 5 سال به شخص اقامت دائم اتریش اعطا میشود.
مدارک لازم برای
برای دریافت ویزای تجاری سوئیس باید مدارک خاصی به سفارت سوئیس ارائه گردد تا ویزای تجاری سوئیس برای متقاضی صادر شود. مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری سوئیس عبارتند از :
1-    اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه بیشتز از تاریخ ویزا درخواستی
2-    فرم درخواست ویزا کارت ملی و شناسنامه  
3-    2قطعه عکس رنگی 6 در 4 رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش  
4-    در صورتی که قبلا ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید کپی از آنها و مهر های ورود و خروج  
5-    نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی  
6-    گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام – سمت – میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی ( برای کارمنداگ و کارگران )
7-    پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی ( برای صاحبان مشاغل (
8-    گواهی بازنشستگی ( برای افراد بازنشسته  (
9-    گواهی اشتغال به تحصیل ( برای دانشجویان (
10-    بیمه مسافرتی . سند مالکیت ( در صورت وجود (
11-    رزرو هتل و بلیط هواپیما
برای مشاوره بیشتر در مورد مهاجرت به سوئیس و اخذ ویزای تجاری سوئیس میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس بگیرید و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.