مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان به اتریش


یکی از کشورهای اروپایی که پزشکان و دندان پزشکان میتوانند به آن مهاجرت نمایند کشور اتریش میباشد. همان طور که قبلا گفته شده است، رشته پزشکی و دندان پزشکی جزو رشته های بسیار حساسی میباشد که هر پزشک و یا دندانپزشکی که در خارج از یک کشور به تحصیل پزشکی پرداخته باشد باید برای طبابت درکشور مورد نظر خود و برای این که جذب بازار کار آن کشور گردد باید مدارک خود را معادل سازی نماید. بنابراین این مسئله برای تمامی گروه های پزشکی که خارج از اتریش تحصیل کرده اند نیز صادق میباشد. در این مقاله منظور از پزشکان شامل دندان پزشکان و دامپزشکان نیز میباشد.
پزشکانی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند چه به منظور تحصیل و چه به منظور کار میبایستی که مدارک خود را در ابتدا معادل سازی نمایند. یکی از راه های ورود پزشکان و اقامت پزشکان در اتریش، اقامت از طریق تحصیل میباشد، بدین صورت که برای پزشکان با پذیرش در دوره phd   میتوان راه ورودی به اتریش و معادل سازی مدارک پزشکی آنان را هموار ساخت.
از مزایای تحصیل phd  در اتریش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تحصیل در دوره phd  رایگان میباشد.
متقاضیان میتوانند در این دوره خانواده خود را نیز به همراه داشته باشند.
تحصیل در دوره های زبان آلمانی
تحصیل رایگان فرزندان در مدارس اتریشی
تحصیل رایگان همسر در دانشگاه های اتریش
اجازه کار پاره وقت برای دانشجویان phd
تحصیل در دوره phd به زبان انگلیسی میباشد و متقاضیان تحصیل در دوره phd  نیازی به داشتن مدارک زبان انگلیسی ندارند.
متقاضیان بعد از تحصیل و همچنین در حین تحصیل در دوره phd میتوانند برای معادل سازی مدارک پزشکی خود اقدام نمایند. برای معادل سازی مدارک پزشکان باید دوره هایی را در بیمارستانهای اتریش سپری نمایند، تا بتوانند مدارک خود را معادل سازی نمایند. بعد از معادل سازی مدارک پزشکان میتوانند وارد بازار کار اتریش شوند و در کلینیک ها و یا بیمارستانهای اتریش جذب کار گردند و یا میتوانند برای  ادامه تحصیل در دوره های تخصصی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که ادامه تحصیل در دروه های تخصصی در اتریش نیز رایگان میباشد.
برای مشاوره بیشتر در این مورد و یا اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت پزشکان به سایر کشورهای اروپایی میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.