اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت و ویزای  سرمایه گذاری در اتریش

 

اتریش یکی از کشورهای صنعتی اروپا میباشد و بسیاری از افراد علاقمند به مهاجرت به اتریش میباشند. یکی از روشهای مهاجرت به اتریش اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت و ویزای سرمایه گذاری در اتریش میباشد.

ثبت شرکت در اتریش:
از جمله مراحل مهم سرمایه گذاری در اتریش ثبت شرکت دراتریش می باشد:
در این روش فرد می باید از طریق یک کشور ثالث وارد اتریش گرددو در اتریش اقدام به ثبت شرکت می نماید بعد از به ثبت رسیدن شرکت، سرمایه گذاری بایستی یک طرح توجیهی به دولت ارائه نماید که که در صورت موافقت دولت با این طرح توجیهی فرد بایستی سرمایه اش را به تناسب وارد اتریش نماید و تجارت خود را آغاز کند. در طی بازه زمانی 5 ساله سرمایه گذار با اثبات پرداخت مالیات و پرداخت حقوق و بیمه برای کارمندانش می تواند اقامت موقت  خود را تبدیل به اقامت دائم گرداند. ثبت شرکت در اتریش هم اقامت این کشور را و هم در آمد بالایی ار در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد.
تشکیلات شرکتی:
•    شرکت با مسئولیت محدود
•    شرکت سهامی خاص
•    شرکت مطابق با قوانین اتحادیه اروپا
یکی از انواع معممول ثبت شرکت دراتریش شرکت با مسئولیت محدود می باشد.
معمولاً شرکت های با مسئولیت محدود و یا شرکت های سهامی خاص مشمول قوانین مالیاتی می گردند که طبق این قوانین سود شرکت ها با نرخ مالیات 25% به طور یکسان مشمول پرداخت مالیات می شوند.

برای سرمایه گذاری در اتریش و اخذ ویزای سرمایه گذاری در اتریش باید مراحلی طی شود.

اولین مرحله داشتن یک طرح تجاری میباشد که این طرح تجاری باید مورد تایید دولت اتریش و اداره مهاجرت اتریش قرار گیرد. در مرحله بعدی نسبت به طرح تجاری باید ثبت شرکت انجام شود و بنا بر طرح تجاری شخص باید شرکت مناسب طرح تجاری ثبت شود. نکته مهمی که در ویزای سرمایه گذاری اتریش باید به آن توجه داشت میزان بالای مالیات در اتریش میباشد که شخص سرمایه گذار نسبت به نوع بیزینس خود باید مالبات را پرداخت نماید. معمولا میزان مالیاتها در کشور اتریش بالا میباشد و این میزان در حدود 25 درصد میباشد. بنابراین شخص سرمایه گذار باید توجه داشته باشد که بتواند میزان درآمد مناسبی داشته باشد تا بتواند این مالیات را پرداخت نماید. علاوه بر مسئله مالیات در اتریش که به آن اشاره شد، باید این نکته را نیز یادآور شویم که در هنگام راه اندازی طرح تجاری توسط شخص سرمایه گذار باید دو نفر اتریشی برای کار در این طرح تجاری استخدام شوند. به عبارت دیگر شخص سرمایه گذاری باید بتواند برای دو نفر اتریشی ایجاد اشتغال نماید وحقوق این دو نفر باید توسط شخص سرمایه گذار پرداخت شود. علاوه بر این شخص سرمایه گذار باید بتواند بیمه این اشخاص را نیز به دولت اتریش پرداخت نماید.

یکی از نکات دیگری که باید به آن اشاره گردد این موضوع میباشد که برای اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش شخص سرمایه گذار باید بتواند به میزانی که قصد سرمایه گذاری در اتریش را دارد، در حساب بانکی خود به اداره مهاجرت اتریش ارائه نماید تا بتواند ویزای سرمایه گذاری اتریش را دریافت نماید.

به طور خلاصه میتوان گفت که ویزای سرمایه گذاری اتریش و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در اتریش نیاز به هزینه زیاد و همچنین اطلاع از قوانین حاکم بر طرح تجاری شخص سرمایه گذار دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری در اتریش میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید. همچنین برای ثبت شرکت در اتریش و همچنین اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری در اتریش میتوانید امور خود را به وکلای موسسه بین المللی راد بسپارید.