هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در هند


تقاضای تحصیل در دانشگاه های هند شاید بیشتر به دلیل هزینه پایین تحصیل و شهریه پایین دانشگاه های هند و هم چنین هزینه کم تر زندگی در هند میباشد. بیشتر متقاضیان تحصیل در هند متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی هستند؛ هند با داشتن 682 دانشگاه و 35 هزار کالج بعد از آمریکا و چین سومین شبکه بزرگ آموزشی دنیا محسوب میشود. 8 مورد از دانشگاه های هند جزو در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی حضور دارند.

هزینه مسکن در هند
هزینه های زندگی در هند را باید به سه دسته تقسیم کنیم: هزینه های مسکن، هزینه های زندگی، هزینه های تحصیل
هزینه مسکن در هند در مقایسه با تهران کمتر میباشد.  هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر بین 7 هزار تا 10 هزار روپیه متغییر است. هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه نیز 18 تا 25 هزار روپیه میباشد.

هزینه زندگی در هند
در نظر داشته باشید که کار کردن در هند ممنوع است و اگر هم کسی مشغول به کار باشد، باید به کارهای هم چون فروشندگی در فروشگاه، رستوران گردانی و واسطه گری در اجازه مسکن و ...آن هم به دور از چشم دولت بپردازد.  شاید به دلیل تنوع و شرایط زندگی متفاوت در هند نتوان میانگینی برای هزینه زندگی در این کشور تعیین کرد اما به طور کلی هزینه زندگی در هند در شهرهای کوچک 250 تا 300 دلار برای افراد مجرد و 400 دلار برای افراد متأهل است. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ برای افراد متأهل حدود 350 تا 600 دلار در ماه است.

هزینه تحصیل در هند
هزینه تحصیل در دوره لیسانس در هند حدود 500 تا 3000 هزار دلار در سال( بسته به دانشگاهو رشته تحصیلی) ودر دوره کارشناسی ارشد و دکترا هزینه ای در حدود 1000 تا 5000 دلار در سال متغییر است. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در هند را میتوان حدود 300 میلیون تومان برای کل دوره 6 ساله، در رشته دندانپزشکی، 120 تا 150 میلیون برای کل دوره 5 ساله و در رشته داروسازی 80 تا 100 میلیون برای کل دوره 6 ساله دانست.


برای دریافت اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در هند، سرمایه گذاری در هند و اخذ ویزای توریستی هند و سایر راه های مهاجرت به هند با مشاورین ما در مؤسسه بین المللی راد تماس بگیرد .