ويزاي تحصيلي پرتغال/مدارک مورد نياز براي دريافت ويزاي دانشجويي پرتغال

 

همواره اخذ ويزا در انواع مختلف براي ورود به بسياري از کشورهاي جهان امري ضروري ست. اين ويزا يا همان اجازه ي ورود به کشور مقصد متواند با عنوان ويزاي تحصيلي، ويزاي کاري، ويزاي سرمايه گذاري و يا ويزاي توريستي و ... باشد اخذ گردد.

ويزاي تحصيلي از جمله ويزاهاي پرطرفدار براي مهاجرت به کشورهاي اروپايي و ... است. براي ورود به کشور پرتغال نيز ميتوان براي ادامه ي تحصيل و اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال اقدام کرد که بسياري از افراد متقاضي تحصيل در يک کشور اروپايي همچون پرتغال در دانشگاه هايي با استاندارد ها و اعتبار جهاني هستند، تحصيلي که هزينه ي آن نسبت به ديگر کشورهاي اروپايي به طور محسوسي پايين است.
براي اخذ ويزاي تحصيلي ابتدا بايد از دانشگاه مورد نظر پذيرش دريافت کرد. پذيرش به معني امکان تحصيل در يک دانشگاه مشخص و در يک رشته ي مشخص است. ميتوان در مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد و همچنين دکتري از دانشگاه هاي معتبر کشور پرتقال پذيرش تحصيلي دريافت کرد که اين پذيرش ميتواند به همراه بورسيه تحصيلي باشد.
پس از دريافت پذيرش از دانشگاه مورد نظر دانشجويان بايد براي دريافت ويزا اقدام نمايند. به طور کلي مراحل مورد نياز براي دريافت ويزاي تحصيلي از کشور پرتغال به شرح زير ميباشد :
1. گرفتن وقت سفارت براي ارائه ي مدارک
2. مدارک هويتي مانند شناسنامه، پاسپورت و ... که بايد به زبان انگليسي يا اسپانيولي ترجمه شده باشد
3. مدارک مالي شامل پرينت بانکي و مدارکي که نشان دهنده ي استطاعت مالي متقاضي باشد مانند سند ملکي
4. نامه پذيرش دانشگاه
همچنين دانشجويان اجازه دارند در طول دوره ي تحصيل خود بين 10 تا 20 ساعت در هفته کار کنند که اين موضوع علاوه بر کمک هزينه ي زندگي در کشور پرتغال ميتواند به عنوان يک فرصت کاري براي تبديل ويزاي تحصيلي به ويزاي کاري و نهايتا اقامت دائم در نظر گرفته شود.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در رابطه با تحصيل در پرتغال ميتوانيد با مشاورين ما در موسسه بين المللي راد تماس گرفته و از مشاوره رايگان بهره ببريد.