بلاروس چگونه کشوری است/پایتخت بلاروس/فرهنگ مردم بلاروس/پول بلاروس


کشور بلاروس پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990تشکیل شد و تا پیش از آن جزو شوروی سابق بو ،ما قصد داریم در این مقاله کشور بلاروس واحد پول بلاروس و اقتصاد بلاروس را مورد بررسی قرار میدهیم.

بلاروس یک سرزمین دور از دریا دراروپای خاوری، که با کشور های روسیه، اوکراین،لهستان،لیتوانی،لتونی هم مرز است،پایتخت آن شهر میسنک است.از لحاظ رسمی، این کشور تحت عنوان جمهوری بلاروس شناخته میشود، در حالی که نام کوتاه آن بلاروس است.

مینسک پایتخت کشور بلاروس است. این شهر که 1,8میلیون جمعیت دارد مقر ادارات سازمان کشورهای همسود(مشترک المنافع) است. شهر مینسک همچنین مرکز شهرستان وبخشی به همین نام است.
مینسک دارای بالاترین نرخ جرم و جنایت در بلاروس به میزان 193,5جنایت به ازای 10,000 شهروند است.25-20%از همه جرایم اصلی در بلاروس، 55% درصد از رشوه گیری و 67%از دزدی تلفن های همراه در مینسک اتفاق می افتند.
واحد پول بلاروس، روبل بلاروس میباشد.بلاروس منابع طبیعی کمی دارد و اقتصاد آن شدیدا صنعتی است. این کشور یک جمهوری صنعتی و کشاورزی میباشد که دارای صنایع ماشین سازی و ابزار سازی،صنایع الکترونیک، ماشین آلات سنگین صنعتی و اپتیک به صررت زیر بنایی میباشد.
بلاروس به تجارت با دیگر جمهوری های شوروی سابق وابسته است و مواد اولیه مورد نیاز برای صنایع خود را از این کشورها وارد میکند. بلاروس برای بازار کالاهای صنعتیش به آن متکی است. از زمان اتحاد شوروی تا کنون، نظام اقتصادی تا حدود 80%تحت کنترل دولت قرار دارد. این کشور از لحاظ اقتصادی نسبتا با ثبات است، اما حدود زیادی در تامین مواد خام به متحد نزدیک خود، روسیه، وابسته است.برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و موارد مرتبط به وب سایت موسسه بین المللی راد مراجعه نمائید. و برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره نیز با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس بگیرید.