بررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در اتریش


همان طور که میدانید اتریش یکی از کشورهایی میباشد که بسیاری از افراد علاقه مند مهاجرت به آن هستند . مهاجرت به اتریش نزد پزشکان نیز محبوب است . بسیاری از پزشکان برای ادامه تحصیل کشور اتریش را انتخاب میکنند ، ادامه تحصیل پزشکان در اتریش بیشتر برای دوره های PhD  میباشد . زیرا دوره های به زبان انگلیسی برگزار میشود که این خود مزیت بزرگی است و همچنین این دوره ها 3 ساله میباشد . بنابراین پزشکان در طول 3 سال نه تنها مدرک PhD  دریافت میکنند بلکه میتوانند در کلاسهای زبان آلمانی نیز شرکت کنند و هنگامی که از نظر تسلط به زبان آلمانی به حد قابل قبولی رسیدند میتوانند در امتحان معادل سازی مدرک خود شرکت کنند و به عنوان یک پزشک بتوانند مشغول کار شوند . لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در دروه های PhD  در اتریش بسیار اندک هست (750 یورو در هر ترم ) و دانشجویان در هنگام تحصیل اجازه کار 30 ساعت در هفته را نیز دارند. که بسیاری از دانشجویان جذب کارهای تحقیقاتی یا کار در بیمارستانها میشوند.
در سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز وضعیت ادامه تحصیل و کار برای پزشکان به صورتی است که علاوه بر این که تسلط به زبان آن کشور الزامی میباشد،  بلکه باید مدارکی که دال بر معادل سازی مدارک پزشکی میباشد را نیز اخذ نمود تا بتوان اجازه ادامه تحصیل و طبابت در آن کشور را دریافت نمود . بنابراین به نظر میرسد که شاید بهترین گزینه برای مهاجرت پزشکان کشور اتریش باشد علل ارجحیت کشور اتریش برای  مهاجرت پزشکان میتوان به موارد زیر اشاره نمود.
1-  در اتریش همزمان با تحصیل دوره PhD   میتوان به راحتی زبان آلمانی را آموخت ( با توجه به این که آموزش زبان در محیط بسیار ساده تر و سهل تر میباشد .)
 2-  امتحاناتی که برای معادل سازی مدرک انجام میشود امتحانات دشواری نمیباشد و عمدتا منوط به برقراری ارتباط با بیمار میباشد.
3-علاوه بر موارد ذکر شده تحصیل رایگان و هزینه های زندگی پایین در اتریش عامل دیگری میباشد که این گزینه را مناسب جلوه میدهد و با توجه به اجازه کار دانشجویان و عملا دریافت حقوق توسط دانشجویان باعث شده بسیاری از پزشکان کشور اتریش را برای ادامه تحصیل و مهاجرت انتخاب نمایند.