معرفی آفریقای جنوبی


همواره افرادی که قصد اخذ اقامت دائم کشورآفریقای جنوبی و کسب تابعیت کشور آفریقای جنوبی را از طریق اخذ اقامت تحصیلی افریقای جنوبی ، اخذ اقامت کاری آفریقای جنوبی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری آفریقای جنوبی و دیگر راه های مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی را دارند نیازمند دانستن اطلاعاتی در رابطه با   مسائل مختلف کشور آفریقای جنوبی  بوده اند که در مطلب زیر به آن اشاره شده است.

sout-MMAP-md موسسه بین المللی راد
کشور آفریقای جنوبی در جنوبی ترین قسمت قاره آفریقا قرار دارد،کشور آفریقای جنوبی از شمال غربی با نامیبیا، از شمال با بوتسوانا و زیمبابوه ، از شمال شرقی با موزامبیک، از شرق با سوازیلند همسایه بوده و لوتسوکشوری است که در سرزمین آفریقای جنوبی محصور شده‌است.و همچنین اقیانوس های اطلس و هند از جنوب،جنوب غربی و جنوب شرقی آنرا احاطه کرده اند کشور آفریقای جنوبی دارای خط ساحلی طویلی است که ۲٬۵۰۰ کیلومتر (۱٬۵۵۰ مایل) طول دارد و با مرز دو اقیانوس اطلس و هند ساحل مشترک دارد. مساحت این کشور ۴۷۰٬۹۷۹ مایل مربع یا ۱٬۲۱۹٬۹۱۲ کیلومتر مربع است. این کشور بیست و پنجمین کشور بزرگ دنیا (بعد از مالی) و از لحاظ مساحت با کلمبیا برابر است. نجسوتی در دراکنزبرگ با ۳٬۴۰۸ مایل ارتفاع بلندترین نقطه آفریقای جنوبی است.

sou1 موسسه بین المللی راد
آفریقای جنوبی همچنین یک مستعمره دارد با نام مجمع الجزایر شاهزاده ادوارد واقع در زیر قطب جنوب که شامل جزیره ماریون ( ۲۹۰ کیلومتر مربع و ۱۱۲ مایل مربع ) و جزیره شاهزاده ادوارد (۴۵ کیلومترمربع و ۳/۱۷ مایل مربع ) است. (نباید آن را با جزیره کانادایی شاهزاده ادوارد اشتباه گرفت. )
پایتخت آفریقای جنوبی شهر پرتوریا است که مقر دولت و مرکز سیاسی کشور می باشد.پارلمان در شهر کیپ تاون و مرکز قوه قضائیه شهر بلوم فونتن است.
این کشور دارای 9 استان ( نیمه خود مختار) ،با مساحتی برابر 1,219,912 کیلومتر مربع، 2798کیلومتر ساحل و جمعیتی بالغ بر46.9 میلیون نفر می باشد که از 4 نژاد اصلی سیاه (79درصد حدود37 ملیون نفر)، سفید (حدود 10درصد 4.4 میلیون نفر)، رنگین پوست (حدود 9 درصد 4.1 میلیون نفر) و آسیائی و هندی تبار(2 درصد 1.1 میلیون نفر)تشکیل شده است.
کشورآفریقای جنوبی دارای آب و هوای متنوعی است و دارای صحرای خشک مشرف به نامیبیا تا آب و هوای مطبوع نیمه‌استوایش نزدیک مرز موزامبیک است. اگر چه آفریقای جنوبی نیمه‌خشک محسوب می‌شود ولی تنوع آب و هوایی جالبی به مانند تنوع موقعیت طبیعی خود دارد. خط ساحلی شرقی پر آب و دارای آب و هوایی مطبوع و شبیه به مناطق استوایی است. منتهی‌الیه جنوب غرب آب و هوایی مدیترانه‌ای با زمستان‌های مرطوب و گرم و تابستان‌هایی خشک دارد . در سمت شرق ساحل جنوبی کشور باران در طول سال به طور یکسان می‌بارد و منطقه‌ای سرسبز را پدید آورده‌است. فلاتهای کشور آفریقای جنوبی  دارای زمستانهای سرد است، اگر چه برف به ندرت در آنجا می‌بارد.
ازجمهوری آفریقای جنوبی کشوری است که از آن به‌عنوان ملت رنگین‌کمان یاد می‌کنند. منازعات نژادی بین اقلیت سفید پوستان و اکثریت  سیاهپوستان در تاریخ و سیاست آفریقای جنوبی نقش مهمی را دارا میباشد  و به دوره تاریخی آپارتاید در آفریقای جنوبی منجر شده‌است. این منازعات بین اکثریت سیاهپوستان و بسیاری از سفید پوستان، رنگین پوستان و هندیان اتفاق می‌افتاد. این کشور از معدود کشورهای آفریقایی است که در آن هیچ وقت کودتا نشده و انتخابات منظم در طول یک سده اخیر در آن برگزار شده‌است. با این حال اکثریت سیاهپوستان تا سال ۱۹۹۴ دارای حق رای نبود. این کشور دارای بهترین وضعیت اقتصادی در میان کشورهای آفریقایی است و زیرساخت‌های مدرن به طور مساوی در همه جای کشور به وجود آمده‌اند.
سیاست در آفریقای جنوبی به این صورت است که آفریقای جنوبی ۲ مجلس دارد: شورای ملی استان‌ها (یا مجلس اعیان) با ۹۰ عضو و مجمع ملی آفریقای جنوبی (یا مجلس عوام) با ۴۰۰ عضو. اعضای مجلس عوام برحسب جمعیت انتخاب می‌شوند. نصف اعضا از طریق لیست ملی و نصف دیگر از طریق لیست استان‌ها انتخاب می‌شوند. ۱۰ عضو برای نمایندگی هر استان در شورای انتخابات بدون توجه به جمعیت آن استان انتخاب می‌شود. هر دومجلس هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود دولت در مجلس عوام تشکیل می‌شود و رهبر حزب اکثریت در مجلس ملی رئیس جمهور می‌شود.
کشور آفریقای جنوبی بزرگترین صادر کننده طلا (که معمولا حدود 40 درصد صادرات آفریقای جنوبی را تشکیل میدهد) در جهان است و دارای 40 درصد از کل ذخائر طلای جهان و 28 درصد از کل تولید طلا در جهان می باشد.
کشورآفریقای جنوبی از تولید کنندگان عمده اورانیوم ، سنگ سرمه، پلاتین و زغال سنگ (که سه چهارم نیاز کشور به انرژی را تأمین میکند)، الماس ، آلومینیــوم و سیلیکات آلومینیوم، پنبه نسوز، کروم، مس، سنگ آهن، سرب، منگز، فسفات، سیلیکوم، نقره، تیتانیوم، روی و غیره می باشد. بخش صنعتی شامل صنایع شیمیایی، غذایی، نساجی، وسایل نقلیه موتوری و مهندسی برق است.
کشاورزی و دامداری نیز یک سوم صادرات آفریقای جنوبی راتشکیل می دهد و تولیدات آن شامل میوه، پشم و ذرت است. سطح زندگی در این کشور در قاره آفریقا بالاترین است ولی توزیع آن میان سفید پوستان و غیر سفید پوستان بسیار نا برابر است. انصراف بعضی از سرمایه گذاران خارجی تلاش به سوی خود کفایی را افزایش داده است.
از لحاظ رده بندی سازمان ملل آفریقای جنوبی کشوری با درآمد متوسط همراه با منابع غنی و توسعه یافته از نظر مالی، قانونی، ارتباطات، انرژی و بخش‌های حمل و نقل است و دارای بازار سهام ( بورس اوراق بهادار JSE ) است که بین ۱۰ بازار سهام بزرگ دنیا قرار دارد و همچنین زیر ساختهایی مدرن برای حمایت از تقسیم موثر کالا بین مراکز شهری در تمامی منطقه دارد.
واحد پول راند (RAND) و برابری آن با دلار حدود 35/6 در سال 2005 بود (یک دلار آمریکا= 35/6 راند). طی سه سال گذشته ارزش برابری راند در مقابل دلار حدود 100 درصد افزایش یافته بود و از 13 راند در برابر یک دلار آمریکا در دسامبر 2001 به حدود 80/5 راند در برابر یک دلار(دسامبر 2004) افزایش یافت که این امر (در کنار کاهش ارزش جهانی دلار) موجب افزایش توان اقتصادی کشور شده است.
طبق قانون اساسی جدید ، 11 زبان بعنوان زبان رسمی کشورآفریقای جنوبی  به رسمیت شناخته شده که زبانهای انگلیسی و آفریکانس در سراسر کشور و بقیه زبانها در مناطقی که اکثریت دارند رسمی می باشند. ۹ زبان رسمی دیگردرآفریقای جنوبی وجود دارد: زبان فاناگالو، زبان خوئی، زبان لوبدو، زبان خوسا، زبان ناما زبان دبل شمالی، زبان فوتی زبان نس و زبان اشاره‌ای آفریقای جنوبی. این زبان‌ها گاهی در مقاله‌های رسمی به کار گرفته می‌شوند. شهرت آنها و تعداد مکان‌های رسمی به کار گرفته می‌شوند. شهرت آنها و تعداد گویشوران‌شان کم است.
به علت تنوع نژادی در کشور آفریقای جنوبی، فرهنگ «واحدی» در این کشور نمی‌توان یافت. امروزه تنوع غذایی در این کشور که متأثر از فرهنگ‌های مختلف حاضر در آن است باعث شده جهانگردان و حتی به سرمایه‌گذاری در تهیه آن دست بزنند. علاوه بر غذا، موسیقی و رقص هم از نمادهای فرهنگی این کشور هستند.

کشور آفریقای جنوبی از نظر جهانگردی جاذبه های زیادی دارد و بعنوان یکی از مقاصد جهانگردی می باشد. شهرهای ژوهانسبورگ (سان سیتی) و بندر کیپ تاون از مهمترین این مناطق می باشد.
ژوهانسبورگ با داشتن بزرگترین فرودگاه آفریقای جنوبی، یکی از دیدنی ترین و پرجاذبه ترین مناطق توریستی دنیا محسوب میشود و بندر کیپ تاون یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین شهرهای آفریقای جنوبی است که بیشترین توسعه و درآمد خود را مدیون صنعت توریسم است.
از پر جاذبه تردن مناطق میتوان به پارک تالابي سنت لوئیس، جزیره روبن، پارک اوکاهلامبا – دراکنزبرپ، بنای یادبود وورترکر، منطقه حفاظت شده طبیعی واندربروم، باغ های ملی جانور شناسی آفریقای جنوبی، خانه آنتون ون واو، باغ های ملی گیاه شناسی پرتوریا، دماغه امید نیک، پارک ملی کروگر، پارک بازی فیندا (اکو سیستم هفت‌ گانه)، موزه آپارتاید، کوهستان صاف (زیباترین منظره کیپ ‌تاون)، جزیره روبن (سمبل کشوری آزاد)، غارهای استوک فونتین (گاهواره بشر)، سان سیتی، پارک شیرها، کوه تابل، پل فیل، موزه آفریقایی کیپ تاون، مرکز سرگرمی، پارک آبی، وین فورت یارد، آکواریوم دریایی دو اقیانوس، ساختمان Panorama اشاره نمود.
مقطع ابتدایی ۷ سال نخست آموزش و پرورش این کشور را دارد. در عصر آپارتاید مدارس سیاهان با بودجهٔ ناکافی روزگار سپری می‌کردند.آفریقای جنوبی دانشگاه‌های زیاد و همچنین بزرگی دارد.
هم اکنون دانشگاه ها در آفریقای جنوبی از بهترین دانشگاه های جهان میباشند بعنوان مثال دانشگاه کیپ تاون  یکی از دانشگاههای برتر جهان می باشد و در رنکینگ  جهانی رشد چشمگیری از لحاظ سطح آموزش و معیار های رفاهی و …داشته بطوری که در سال های گذشته به مرز 100 دانشگاه اول جهان قرار گرفته و همچنین کالجهای آموزش زبان انگلیسی که از تمام کشورهای دنیا افراد زیادی برای یاد گیری زبان انگلیسی در این کالج به آفریقای جنوبی سفر میکنند از مزیت های یادگیری زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی آن است که با توجه به انگلیسی زبان بودن مردم این کشور و برخورد داشتن با زبان انگلیسی در طول مدت اقامت یاد گیری این زبان هم راحت تر خواهد بود.
برای اطلاعات بیشتر در باره تحصیل در کشور آفریقای جنوبی ، هزینهای زندگی در کشور آفریقای جنوبی ، ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی ، ویزای کاری و... به مقالات مربوطه ای که در همین سایت موسسه بین المللی راد وجود دارد مراجعه فرمایید.